Urmăriţi-ne pe Facebook

7 beneficii, cele mai importante, ale suplimentării cu colagen

7 beneficii, cele mai importante, ale suplimentării cu colagen

Colagenul reprezintă aproximativ 90% din țesutul conjunctiv, 90% din masa organică a oaselor și 70% din piele. Producția de colagen în organismul nostru scade după împlinirea vârstei de 25 de ani. La vârsta de 60 de ani avem cu mai puțin de jumătate din colagenul de la vârsta de 20 de ani. Scăderea nivelului de colagen înseamnă mai multe riduri, articulații mai rigide, oase mai slabe și păr mai subțire. Din fericire, s-a dovedit că, completarea dietei cu peptide de colagen previne pierderea de colagen și reduce efectele produse în urma acestui fapt.

1.     Întărește articulațiile, ameliorează inflamațiile Utilizarea suplimentelor cu colagen de pește ameliorează simptomele artritei și poate duce la reducerea semnificativă a durerii și rigidității provocate de aceasta. Ajută la îmbunătățirea mobilității generale în timpul activităților de zi cu zi. Cercetările clinice au arătat, că peptidele de colagen îmbunătățesc mobilitatea și elasticitatea, atât la pacienții cu artrită, cât și la sportivi. În urma administarii de colagen, persoanele care au fost studiate au fost capabile să facă exerciții pe un timp mai îndelungat, fără dureri ale articulațiilor.

2.    Întărește oasele! Colagenul ajută ca oasele să devină mai puternice și previne fracturarea acestora. Odată cu înaintarea în vârstă, oasele noastre devin tot mai fragile. Cu cât avem mai mult colagen în oase, cu atât acestea sunt mai puternice, ceea ce minimalizează riscul fracturilor. Administrarea de colagen poate ajuta la îmbunătățirea condiției acestora, prin stimularea creșterii de noi celule osoase, cu scopul de înlocuire a celor uzate și deteriorate.

3.    Accelerează regenerarea mușchilor, a articulațiilor și a ligamentelor. Oamenii de știință consideră colagenul un component esențial de reconstruire a fermității și elasticității mușchilor, a articulațiilor și a ligamentelor.

4.      Hidratează și face pielea mai fermă, reduce ridurile S-a dovedit, că administrarea de colagen mărește elasticitatea și hidratarea pielii, precum și diminuează adâncimea ridurilor feței.  

5.     Întărește părul și unghiile!! Beneficiile pentru sănătate, ce rezultă din administrarea de colagen sunt valabile și în cazul părului și a unghiilor. Starea foliculilor de păr depinde de matricea de colagen din pielea capului. Fără un conținut corespunzător de colagen, numărul și grosimea foliculilor de păr va fi redusă. Pierderea de colagen odată cu vârsta poate să sporească căderea părului. Un semn al deficitului de colagen sunt, de asemenea, și unghiile subțiri, ce se rup ușor.

6.    Ajută la slăbit!! Cercetările au arătat, că proteina de colagen asigură o stare de sațietate pentru un timp mai îndelungat, decât în cazul altor proteine. Într-un studiu clinic unde au participat persoane obeze și bolnave de diabet s-a demonstrat că, consumul de colagen hidrolizat stimulează eliberarea hormonilor de sațietate în sânge. Persoanele, care au folosit suplimente cu colagen, au consumat cu 20% mai puține calorii pe parcursul următoarei mese, decât persoanele care au consumat alte tipuri de proteine.  

7.     Ajută la eliminarea celulitei și a vergeturilor Colagenul are, de asemenea, un rol important și în reducerea celulitei, a vergeturilor și a cicatricilor post acneice. S-a dovedit că administrarea de colagen are o influență pozitivă asupra creșterii expresiei de colagen în piele, precum și îmbunătățirii elasticității și densității acesteia. Acest lucru are o importanță esențială pentru tăria și fermitatea pielii, ceea ce duce la reducerea vizibilității celulitei, a vergeturilor și a cicatricilor post acneice.

Kutatások:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12110404
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18416885
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17076983
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3792777
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18416885


.

.